Skip to main content

ipoh mali talak sombong

Pada suatu hari yang hening, unggas-unggas berkicauan, pagad (nama timangan hampir comel) ajak aku pergi Ipoh. Nak tengok hoki katanya. Seingat aku Malaysia lawan Australia. Aku yang macam bosan-bosan pon layan. Boleh jugak pergi jalan-jalan. Dipendekkan cerita, pagi hari apa ntah, aku, pagad dan kamal ceo pon bergerak menyelusuri lebuh raya utara selatan atau nama popularnya plus. Pergi naik kereta berjenama mercedes kamal ni rasa hensem dia lain macam. Sampai je dekat ipoh kami terus cari rumah mira (member studiomate aku). Untung-untung dapat sarapan free.

Cari rumah mira ni satu hal jugak dia punya mencabar. Aku asal Kedah, pagad asal Grik, kamal pulak asal Meru kot. Memang marveles. Tapi lepas guna firasat dan kemudahan teknologi telefon,sampai jugak dekat rumah mira. Hari tu memang untung sebab memang dapat sarapan kat rumah mira. Duit lebih tu boleh jugak aku buat beli deodoran. Masa datang tu keluarga dia ada. Mak mira ni baik orangnya. Aku sampai menitis air mata sebab terharu. Lepas melantak lebih kurang, mira ajak pergi pasar. Bukan pasar ikan,pasar malam pun bukan. Apatah lagi pasar seni. Pasar ni lain macam sikit. Banyak barang-barang antik. Dia punya tahap antik boleh tahan jugak.







kak pah dan kak nita sarawak zaman muda bergetah


dia punya antik tu sampai kasut cinderella pon ada 



beli jam percuma gambar peribadi























Oleh kerana duit lebih tadi tu aku nak buat beli deodoran, maka satu barang pun tak terbeli. Pagad dengan kamal pon sama. Tapi aku tak tau la depa nak buat apa dengan duit lebih depa tu. Tengahari tu kami makan dekat rumah mira jugak. Kali ni bapak dia turut serta. Sekali lagi air mata aku bergenang. Lepas tunggu kamal ceo meratah kepala keli lebih kurang, mira ajak pergi satu tasik ni. tasik apa ntah. aku ni masalah ingatan boleh tahan jugak dia punya tahap. Tasik ni boleh tahan dia punya cantik. Orang kata sedap-sedap mata memandang. Berikut adalah kejadian yang sempat dikeraskan dalam gambar.



keli liar yang tiada peri kekelian




acara mengkaki burung unta.kanan gambar anak arnab

























Pasal hoki aku tak nak cerita. Boleh pulak kalah. Dalam perjalanan nak balik tu, kamal ceo mintak tong-tong duit minyak. Aku pun hulurkan duit lebih nak beli deodoran tu. Kusyen kereta dia aku gigit.

Comments

Popular posts from this blog

Rindu

Ketika aku bangun dari tidur beralaskan lengan aku yang seksi atas meja, secara tiba-tiba aku panik. Skrin komputer di hadapan aku gelap. Aku hairan. Baru bulan lepas aku tukar mouse. Takkan nak kena tukar mouse pad baru sekali kot. Aku gigit keyboard. tittt...... skrin bercahaya. Ternampak kerja 3d aku yang separuh naik. Hati jadi lega. Tahu takut. Studio masih lagi terang. Aku pandang keliling. Di sebelah kiri nampak Sarip tengah khusyuk main game bowling zombienya tu. Pasal game tu je makan sejam jugak aku berdebat dengan dia. Hal - hal debat ni bukan setakat pasal game je, pasal  makan nasik dan mandi pagi pun boleh jadi debat. Bukan apa, seronok debat dengan Sarip ni. Kalau agak nak kalah aku panggil Pagad. Pagad pun boleh tahan jugak kalau bab-bab membahan sarip ni. Biasa la, usik mengusik.

konvokasi sembilan sepuluh sebelas

lompat!

zomba di dalam (zombie inside)

jangan risau.ini zomba jinak dan tak makan budak.